Regulamin Forum Asatru Polska

czyli co warto wiedzieć, aby przeżyć na forum

Regulamin Forum Asatru Polska

Postprzez KozioU » czwartek, 11 sierpnia 2011, 20:53

I. Zasady główne
    1. Administrator, właściciel serwera oraz domeny asatru.com.pl nie odpowiada za treści zawarte w zamieszczanych na forum postach. Za treść postów odpowiada wyłącznie ich autor. Pozostawienie na forum postu niezgodnego z regulaminem nie zwalnia autora z odpowiedzialności za jego treść.
    2. Na forum rejestrowany jest nr IP każdego publikującego. Numer ten umożliwia jednoznaczne rozpoznanie jego właściciela. Administrator ma obowiązek udostępnić ten numer na żądanie odpowiednim władzom.
    3. Wszelkie dane podawane podczas rejestracji na forum są zachowywane wyłącznie do celów administracyjnych i identyfikacyjnych. Rejestracja jest jednocześnie zgodą na ich przechowywanie. Każdy użytkownik może weryfikować i poprawiać informacje podane przy rejestracji. Dane te nie będą udostępniane osobom trzecim poza tym, co jest widoczne na samym forum.
    4. Usunięcie konta użytkownika może nastąpić na jego życzenie, na skutek decyzji Administratora głównego lub w wyniku łamania zasad regulaminu. Użytkownik, który chciałby skasować swoje konto, powinien w tym celu zgłosić się do Administratora.
    5. Ekipa Forum Asatru Polska zastrzega sobie prawo do kasowania postów bez uzasadnienia, chociaż dołoży wszelkich starań aby takie uzasadnienie na żądanie autora zostało mu przedstawione.
    6. Ekipa Forum Asatru Polska zastrzega sobie prawo do moderowania wypowiedzi oraz umieszczania w nich komentarzy;
    6a. moderowany fragment będzie oznaczony w następujący sposób: [...],
    6b. komentarze wprowadzone do postu będą wyróżnione pogrubieniem i kolorem niebieskim, z dodanym na końcu inicjałem Administratora lub Moderatora, np.: [Proszę nie offtopowac.] U.
    7. Administracja Forum Asatru Polska zastrzega sobie prawo do wysyłania użytkownikom informacji na ich adresy mailowe, przy czym informacje te nie mogą mieć charakteru komercyjnej reklamy.

II. Ekipa Forum

IIa. Administrator
    1. Administrator ma głos rozstrzygający wszelkie spory.
    2. Administrator zarządza Forum Asatru Polska, dbając o jego treść i formę.
    3. Administrator ma prawo moderować wszystkie fora.
    4. Administrator ma prawo veta.
    5. Właściciel forum może powołać kilkoro Administratorów, podlegających Administratorowi głównemu.

IIb. Moderatorzy
    1. Moderatorem może zostać każdy użytkownik wyznaczony przez Administratora głównego po zasiegnieciu porady Ekipy.
    2. Moderatorzy mogą bez uzasadnienia kasować posty, których treść ewidentnie łamie zasady regulaminu Forum. Na życzenie autora postu mogą uzasadnić swoją decyzję publicznie lub przez prywatną wiadomość.
    3. Moderatorzy mają prawo cenzurować posty oraz wprowadzać do nich poprawki i komentarze.
    4. Moderator może zostać pozbawiony funkcji, gdy nie wykonuje swoich zadań lub wykonuje je niezgodnie z regulaminem Forum.
    5. Od decyzji Moderatora można odwołać się do Administratora, który jednak nie gwarantuje przywrócenia skasowanego postu. Za jego zgodą użytkownik może wysłać post ponownie.
    6. Moderator dba o zgodność treści postów z tematem wiodącym danego działu.

III. Zawartość Forum

IIIa. Podział tematyczny
    1. Forum jest podzielone na grupy tematyczne, te zaś na działy. Liczba działów w grupie tematycznej może się zmieniać w zależności od bieżących potrzeb. Każdy zarejestrowany użytkownik może zaproponować założenie nowego działu. Do jego dodania konieczne jest spełnienie następujących warunków:
    1a. tematyka działu musi dotyczyć zagadnień związanych z Asatru, ewentualnie pogaństwem jako takim. Dopuszcza się też działy bardziej ogólne, ale propozycja ich założenia musi zostać odpowiednio uzasadniona,
    1b. pomysłodawca powinien zaproponować nazwę nowego działu i (ewentualnie) jego krótki opis.
    2. Działy mogą być usuwane:
    2a. gdy zażąda tego większość aktywnych użytkowników,
    2b. gdy przez dwa miesiące nie będą się w nich pojawiały nowe posty,
    2c. gdy permanentnie będą w nich zamieszczane treści niezgodne z regulaminem Forum,
    2d. decyzją Administratora głównego.
    2e. Skasowanego działu nie można przywrócić.

IIIb. Wątki i posty
    1. Użytkownicy mogą zakładać nowe wątki, których treść powinna mieścić się w tematyce działu, w jakim dany wątek został zamieszczony.
    2. Użytkownik może edytować swój post w ciągu trzech minut od napisania, ale nie może go skasować.
    3. W postach dozwolone jest stosowanie wybranych tagów html i BBCode, np. formatowanie tekstu czy dodawanie grafiki.
    4. Stosowanie wyróżnień kolorystycznych w treści postów jest dozwolone tylko w uzasadnionych okolicznościach - pisanie całych postów czcionką odbiegającą kolorem, krojem lub wielkością od domyślnych ustawień forum jest zabronione.

IIIc. Awatary
    1. Każdy użytkownik może dodać do swojego profilu tzw. awatar (obrazek).
    2. Awatar nie może przekroczyć następujących rozmiarów: szerokość/wysokość 90/90 pikseli i nie może być większy niż 6 KB.
    3. Dopuszczalne formaty awatarow, to *.gif, *.jpg i w uzasadnionych przypadkach gif animowany.
    4. Awatar nie może wywoływać niesmaku, nawoływać do nienawiści, propagować pornografii, rasizmu, łamać praw autorskich, zawierać zdjęć osób trzecich itp.
    5. Awatar powinien być estetycznie wykonany.
    6. Na Forum Asatru Polska nie może być dwóch takich samych awatarów. Nowe awatary nie powinny również być zbyt podobne do już istniejących na Forum.
    7. Istnieje możliwość umieszczenia awatara na serwerze Forum Asatru Polska.
    8. Ekipa Forum Asatru Polska nie odpowiada za ewentualne łamanie praw autorskich do rysunków wykorzystanych jako awatary.
    9. Ekipa nie zaleca używania jako awatarów własnych zdjęć użytkowników, pozostawiając to jednak ich decyzji.
    10. Administrator zastrzega sobie prawo do niezaakceptowania wybranego przez użytkownika awatara, a tym samym do jego usunięcia z forum.
    11. Jeżeli zachodzi podejrzenie łamania praw autorskich, na wniosek Ekipy lub większości aktywnych użytkowników Administrator może zażądać od użytkownika zmiany awatara na inny, a także udokumentowania posiadania licencji na dany obrazek.
    12. Ekipa Forum Asatru Polska nie odpowiada za symbolikę awatarów i ich ewentualną błędną interpretację. Za awatary i przekazywane w nich treści odpowiadają ich właściciele i do nich należy zwracać się z wszelkimi uwagami.

IV. Regulamin ogólny

IVa. Pod karą bana zabrania się rzeczy następujących:
    1. głoszenia treści powszechnie uznawanych za obraźliwe, niemoralne, wywołujące obrzydzenie, nawołujących do nienawiści,
    2. nieusprawiedliwionych ataków personalnych i głoszenia niepotwierdzonych plotek,
    3. publikowania danych personalnych, zarówno własnych, jak i innych osób bez ich wyraźnej zgody, z wyjątkiem ogłoszeń związanych z ogólnodostępnymi informacjami o imprezach, występach i podobnych działaniach komercyjnych lub amatorskich,
    4. podejmowania dyskusji godzących w dobry wizerunek Asatru,
    5. głoszenia haseł politycznych lub ideologicznych, a w szczególności rasistowskich i nazistowskich.

IVb. Czego należy przestrzegać:
    1. zasad kultury osobistej,
    2. zasad poprawnej polszczyzny, zarówno pod względem poprawności językowej, jak i ortograficznej,
    3. postanowień regulaminu,
    4. poleceń Administratora i Moderatorów.

IVc. Co mogą Użytkownicy:
    1. czuć się jak u siebie,
    2. uczestniczyć we wszystkich dyskusjach w dostępnych im działach,
    3. wpływać na wygląd, zasady działania i zawartość Forum Asatru Polska na zasadach i prawach opinii publicznej,
    4. sugerować Ekipie przydatne zmiany i ułatwienia w działaniu Forum.
A furore Normanorum libera nos, O Domine!
Avatar użytkownika
KozioU
 
Posty: 1338
Dołączył(a): środa, 9 marca 2011, 00:54
Lokalizacja: Warszawa

Powrót do Regulamin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron